Aankomst Santiago en afsluiting van iets bijzonders

15 mei 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

Aangekomen in Santiago!!
S morgens om 08.00 uur vertrokken na een bak koffie en een goed ontbijt.
Vanaf het moment dat ik wist dat ik opgehaald werd in Santiago wilde ik niet meer wachtten en direct doorlopen.
Woensdag werd dus een dag van ongeveer 40 km. Begon sterk en vol goeie moed.
Liep met wat met mensen samen op maar was te veel bezig met op tijd aan willen komen dus ben alleen verder gegaan.
Ik zag het niet zitten om te gaan slenteren en teveel te stoppen , was bang anders de 40 km niet te redden.
Alle borden die ik zag, werd ik steeds blijer. Vlak voor Santiago nog een stop gemaakt en toen de laatste 10 km doorgelopen.
Ik zag de kathedraal in de verte en de tranen rolde over mijn wangen, ik had het gehaald.
Zo bang geweest, dat het toch niet zou lukken.
Ik heb als eerste mijn broer gebeld om het te vertellen. Jan belde in de tussentijd en mijn moeder. Bij allemaal kreeg ik een brok in mijn keel.
Kwam santiago in lopen en toen stonden Jo en Mirjam op het plein bij de kathedraal op me te wachtten. Dat was zo bijzonder, alleen al dat ze 32 uur voor mij in de bus hadden gezeten. Was bijzonder dit met hen te delen.
We hebben met elkaar gegeten en gedronken en mijn overwinning gevierd.
Lekker uitgeslapen en wat gegeten en naar het centrum gewandeld. Rond gekeken en lekker met zijn 3 en naar de kapper geweest.
Haren lekker laten wassen en föhnen.
Agnes belde mij in de avond om 22.30 dat ze ook was aangekomen. Haar ontmoet in de kroeg en de groep waar zij mee was. Was super Om iedereen te zien en elkaar even vast te houden. We hadden allemaal een gezamenlijk doel.
Ben onwijs blij dat het klaar is maar ook wel spannend om weer verder te gaan waar je gebleven bent, het was een soort mini vakantie met allemaal leuke mensen.
Het is de meest bijzondere ervaring van mijn leven tot nu toe.
Het was absoluut de moeite waard om te doen en zou het denk ik zo weer kunnen:)
Op naar een iets nieuwer leven, met Mieke2.0, ik heb zoveel geleerd.
En ga proberen dit gevoel een poosje te behouden en er wat stukjes uit te halen, die ik voor altijd bij mij kan houden:)
Ik kan dit als iets heel moois afsluiten en ga het normale leven weer oppakken.
Bedankt voor het volgen en alle leuke en lieve reactie s!

1. Monique:
    15 mei 2015
    Was super om je verhalen te lezen! En zo gaaf om je overdenkingen te mogen volgen!
  2. Tante Gerda:
    16 mei 2015
    Ten eerste vind ik het een geweldige prestatie en ben blij dat je heelhuids thuis bent ook hoop ik dat je erveel aan heb gehad,het was erg leuk om je te volgen.Wat schrijf je ontzettend leuk ik zag het voor mij.Nu gaat het gewone leven weer beginnen maar ook dat is weer fijn gr. en een dikke kus ook voor Jan.
  3. Mirjm:
    Zo trots op jou!
    Je bent een prachtig mens ❤️
  4. Caroline:
    16 mei 2015
    Super Miek, een super prestatie waar je trots op mag zijn.
  5. Ankie:
    16 mei 2015
    Super goed gedaan Mieke. Je moeder en ik hebben veel over je gehad...hoe geweldig het is....stiekum wel een beetje jaloers op zo'n dochter. genieten alles wat op je pad komt.
    Ankie xx
  6. Gerard:
    16 mei 2015
    Gefeliciteerd Mieke, heel goed en knap!