Leon

28 april 2015 - León, Spanje

Leon

Gistermiddag in Leon aangekomen, de grote stad:)
Paar nieuwe sneakers gekocht om op te gaan lopen dus ben benieuwd.
Mijn bergschoenen hangen aan mijn tas voor als we de bergen weer in moeten en het niet gaat op mijn sneakers
Bij de eerste slaapgelegenheid zag t er niet echt gezellig uit dus gingen wij naar de volgende. Ik geloof dat t nog erger was maar oke. 10 euro incl wassen. Hij zegt er alleen van tevoren niet bij dat alles op 60 graden gewassen word en de droger in gaat ppff:)
Gedoucht en aangekleed en de stad in, beetje rondneuzen. Leuk om te zien en mooie straatjes en een prachtige kerk. Een Finse jongen en een Portugees gingen ook mee.
Er kon niet echt een keus gemaakt worden voor een bar en echt rondkijken was t niet.
We liepen wat verveeld in de rondte.
Ik merkte dat ik heel onrustig werd en er helemaal geen zin in had.
Heb gedag gezegd en ben afgehaakt, kwam er weer achter dat ik er geen Zin meer in had rekening te houden met andere enz.

Bij terugkomst in de alberque was Philip er een Duitser en vroeg of ik eff mee rondje ging wandelen, samen wat boodschappen gedaan en een salade gemaakt. Beetje gekletst en op tijd naar bed.
Vanochtend iets later uit bed omdat het zondag is. Ik ben vanaf vandaag weer alleen aan het lopen. Het is fijn zo weer even op jezelf. Ik merk dat ik zoveel behoefte heb om alleen te zijn. Ik wil niet constant aan een groepje hangen, zodra ik dat doe word ik afhankelijk en ga ik t weer heel belangrijk vinden, wat zij van mij vinden.
Jeetje wat trek ik het mij aan wat mensen denken of vinden, zo een slechte eigenschap. Ik heb altijd het idee dat ik alleen als ik grappig en druk doe geaccepteerd word en anders niet.

Ik heb mijzelf meerdere malen afgevraagd waarom ik het zo belangrijk vind wat andere van mij vinden. Vandaag heb ik het antwoord gevonden, ik hou niet van mijzelf of iig niet genoeg.( sorry mam weet dat je t erg vind als ik dat zeg)
Hoe kan je dan van een ander vragen je lief te hebben, of je te accepteren zoals ik ben,terwijl ik dat zelf niet eens kan.
Ik schrijf dit niet omdat ik wil horen dat het anders is maar gewoon omdat ik het zo voel dus ook zo wil opschrijven.
Nu moet ik erachter komen hoe ik meer van mezelf kan gaan houden.
Ik moet helemaal zelfstandig en op mijzelf kunnen functioneren zonder dat ik andermans visie of mening nodig heb.
Toen ik om 13.30 in het dorpje aankwam bij de alberque was er nog geen mens te zien. Het was lekker weer dus toch naar het volgende dorp gelopen , was 5 km verder.
Bij aankomst zat er een Japans stel en een Italiaan en verder nog niemand.
Wat boodschapjes gehaald bij de bar en wat pasta en soep gemaakt.
Er kwam nog een Roemeense jongen binnen die in den haag bij het octrooi bureau werkt dus nog poosje zitten kletsen.
Wasje gedraaid en alles voor morgen klaar gezet.
Morgen is mijn plan om naar astorga te gaan daar schijnt een leuke alberque te zitten met 155 bedden dus ben benieuwd. Het zal rond de 25 km zijn. Agnes tref ik daar ook weer, dat is gezellig!

1. Monique:
    28 april 2015
    Jeetje Mieke, wat ben jij goed bezig, wat zo'n tocht ook voor je kan doen hè? Het begin is er, de rest komt ook wel!! Ik ben trots op je. Ik wens je nog vele mooie stappen!
    kussssss
    monique
  2. Tante Gerda:
    28 april 2015
    Blij weer iets van je te vernemen ik blijf het geweldig vinden, maar ik lees ook dat je jezelf steeds meer tegenkomt ,dat is toch de bedoeling ik zie in jou nog altijd Mieke met de blonde krulletjes ,lief de rest altijd doorheen geprikt we houden van jou.
  3. Jo:
    28 april 2015
    Hoi Miekie ja van jezelf houden dat is heel belangrijk en daar kom je nu achter en fijn dat je t deelt en t n plek kan geven. Het is n mooie reis.je weet nu wat je wilt niet wat andere van je willen. Nog n week en dan ben je er geweldig dag Miekie en geniet ervan doei
  4. Marieke en Ruud:
    30 april 2015
    Hè Mieke
    Wat maak jij een hoop mee
    Je bent super goed bezig
    Heel veel succes nog
    Het komt goed xx
    Ankie.
  6. Jos:
    1 mei 2015
    Lieve Mieke mensen hebben elkaar nodig en ieder mens vertelt zijn of haar visie mening,passie enz Het gaat er om dat je bij de mens kan zijn en aan hoort en daar van uit je eigen mening of beslissing neemt en trouw aan jou eigenkoers .Deze les had ik ook tijdens mijn camino nog meer te leren.
    Volgens mij doe je dat fantastisch tijdens jou camino.Lees graag je verhalen je heb echt schrijf talent .Bon camino
  7. Ada:
    3 mei 2015
    Lieve Mieke,
    komt goed en leg die lat niet zo hoog voor jezelf, ik accepteer je zoals je bent en met mij vast nog heel veel meer mensen, je bent een topwijf en ik hou ook nog van je, jij en je moeder hebben iets unieks, wees daar trots op, dat pakt niemand jullie af, liefs Ada.
  8. Sabien:
    3 mei 2015
    Hoi miek,

Wat een fantastische verhalen.
    Vind echt knap van je dat je dit doet.
    Raar om te horen dat je van jezelf zo veel verwacht. Je bent een fantastisch mens.
    Hoop snel weer iets van je te horen.
    Veel liefs Sabien