Op weg naar Burgos!

18 april 2015 - Espinosa del Camino, Spanje

Espinosa del camino naar gardenuela rio
Pico.
Vanochtend de wekker gezet om 05.30. Uitgedrukt en nog lekker even omgedraaid.
Ik was om 20.00 gaan slapen dus had er pas 9.5 uur opzitten:) 06.30 er toch uitgegaan.
Wat een nacht zeg, heerlijk rustig en lekker bed.
Pakje liga opgegeten, waterzak gevuld en vertrokken. We waren onwijs vlot en hadden weer veel te kletsen. Aangezien Agnes geneeskunde studeert hebben we t over allerlei kwaaltjes gehad, erg interessant.
We hadden er rond 10 al 19 km opzitten dus zijn nog een stukje doorgelopen. De keuze was of in ene keer naar Burgos doorlopen dat is totaal 40 km of stoppen voor burgos en er 28 op hebben zitten. We hebben voor t laatste gekozen.
Morgenochtend gaan we om 07.00 lopen en dan 5 km tot aan t volgende dorp en dan pakken we de bus naar Burgos.
Het schijnt een rot stuk te zijn qua lopen, alleen maar industrie en velen gebruiken de bus hiervoor, daar kies ik ook voor en ga in Burgos rondneuzen. We gaan samen naar de mis in de kathedraal morgen.
Er is hier een alberque municipal om te slapen, even de sleutels bij de plaatselijke bar gehaald. 5 euri voor de nacht. Ziet er keurig uit, lekker gedoucht en mijn shirt uitgewassen.
Langzaam aan komt iedereen binnen wandelen, 2 mannen uit Duitsland een Fysio en een salesmanager. De Fysio even naar mijn voeten laten kijken, hij zei dat ik orthopedische voeten heb en naar een orthopeed moet in Nl, ik moest keihard lachen en zei daar heb ik nu niks aan.
Hij is 67 en heeft gebokst in nl dus had een hoop verhalen, vriendelijke vent. 2 Italiaanse dames moeder en dochter.
Een Italiaanse man Luigi, een echte typische Italiaan met zo een Prodent lach.
Zo leuk al die aparte figuren.
Morgen in Burgos op zoek naar een paar teva slippers of zo, heb enorme hete voeten word er helemaal gek van, misschien dat ik dan affentoe af kan wisselen,
Agnes waar ik mee wandel komt uit een gezin met 8 kinderen en woont in Rhoon. Onwijs leuke verhalen over het gezin waar ze in is opgegroeid, toch wel leuk om te horen zo een groot gezin.
We hebben afgesproken nog met elkaar te lopen maar als 1 van ons verder wil of sneller wil , stappen we weer ieder ons eigen camino!
We eten vanavond met alle pelgrims in de bar, ze hebben een pelgrims menu voor 9 euro. Het is vaak hetzelfde maar prima.
Ik heb me voorgenomen om weer lekker maar bed te gaan om 20.00. Lang slapen doet me goed
Koos heeft mij vandaag nog gebeld was al voorbij Burgos, fijn om hem even te horen.
Het ging goed met hem.

1. Chavah:
    18 april 2015
    Ziet er goed uit miekie! Echt geweldig dat je dit gewoon maar weer doet!
  2. Ankie:
    18 april 2015
    Wat een bijzondere mensen op je pad. Geniet ervan en tot veel sterkte met het lopen .xxx
  3. Jo:
    19 april 2015
    Hoi Miek vandaag lekker rustig aan ook fijn denk ff voor je voeten. wat n mooie verhalen geniet ervan. Met Agnes lopen doet je ook goed groetjes Jo xxx
  4. Truus Biesot:
    19 april 2015
    Vandaag voor het eerst je reisverhalen gelezen en ga je vanaf nu volgen. Wat een geweldige ervaring moet dit voor jou en Koos zijn. Geniet zoveel mogelijk van alles om je heen.
    Liefs Bob en Truus
  5. Bart en jo:
    20 april 2015
    Ha Miek leuk te horen dat het zo goed gaat buiten de pijntjes
    Moet allemaal een fantastiche ervaring zijn wat je allemaal meemaak.Hou vol en geniet er van.
    liefs Bart en Jo
  6. Jet:
    20 april 2015
    Zo leuk je te volgen Miek, je doet het echt fantastisch!! Hoop dat je snel een paar Teva's kunt scoren, wellicht ook wat fijner voor de blaren. Succes en hou vol, je kan het!! Dikke kus, ook van Julie voor "Miekje"
  7. Jet:
    20 april 2015
    Je had trouwens vroeger op Scouting moeten gaan, had perfect bij je gepast.. ouwe padvinder hahaha!
  8. Ferry:
    Hey mieke,
    Leuk om te lezen. Klinkt goed en hoop dat je vind wat je zoekt. Ik geloof dat dat wel goed zit.

Doe koos de groeten en ik zal snel weer wat plaatsen.
    Grt
  9. Sabien:
    22 april 2015
    Super trots op je miek. Echt fantastisch om dit allemaal te lezen.
    X Sabien
  10. Tante Gerda:
    23 april 2015
    Geweldig je verhalen al een paar dagen niets gehoord wacht met spanning op het vervolg het gaat hopenlijk nog goed? Xxx