Najera naar Granon

16 april 2015 - Grañón, Spanje

Vanochtend om 07.30 met Agnes vertrokken.

We hadden elkaar veel te vertellen dus de tijd vloog.

Rond 11 uur hadden wij er al 15 km opzitten. Ervoor gekozen om

een plaatsje verder te lopen naar Granon. Kwam op totaal ongeveer 27 km. Was prima te doen. Onderweg op tijd gestopt voor koffie en een broodje en daarna weer lekker door gestapt. Bij aankomst in Granon kwamen we.bij een slaapplaats  in de kerk. Het was slapen incl avondeten en ontbijt voor een donatie. Ik had bij de plaatselijke bakker voor bij de koffie versgebakken koekjes gehaald. De enige verplichting die aan de slaapplaats vastzit is verplicht om 19.00 naar de pelgrimsmis beneden in de kerk. Ben nieuwd hoe zo een dienst eruit zal zien. Als het goed is worden we allemaal gezegend  ook mag je niet individueel eten, je bent verplicht met elkaar te eten en te koken. Er hangt een bijzondere sfeer. Er zijn Spanjaarden, Australiërs, Amerikanen, Duitsers en mensen uit Polen.  We slapen in een grote zaal met sportmatjes waar je op ligt.

het is een gezellige naar zweet stinkende bende.

Vandaag zei iemand tegen mij: iedereen die de camino loopt, leert tijdens de Camino van zichzelf houden. Dit komt doordat iedereen lief voor je is, naar je luistert en met je deelt. Ik vond het een mooi idee. Ik hoop niet dat het voor jullie allemaal te zwaar klinkt maar ik lijk wel een beetje besmet met het pelgrimsvirus. Ik geloof dat dat me wel goed doet. In ieder geval weet ik zeker dat ik er sterker van word, elke dag kijk ik een paar keer achterom en denk ik, dit heb ik gewoon gelopen. Mam, ik zou zo graag een paar dagen met je lopen of ik heb nog wel een paar mensen waarvan ik denk ahhh maak het met me af. Ik wil het jullie laten zien. En jullie laten voelen, hoe het voelt.

1. Tonny:
    Ha Mieke,
    Ik ben aangestoken door je moeder en lees met plezier je nieuwsbrieven. Lieve meid wat een ervaring voor je om zoveel positieve mensen te ontmoeten. Luister naar hen en vooral naar jezelf. Je mag jezelf iedere dag wel tien schouderklopjes geven want jij doet het maar even.
    Goede reis verder en ik volg je. Je bent een topper!!!
  2. Mirjm:
    Ha lieve monk,

Zo mooi om die verhalen te lezen.
    Je bent een mooi mens, helemaal waar om eens aan jezelf te denken en te luisteren naar je eigen verhaal en je eigen hart.

Xx
  3. Jo:
    16 april 2015
    Hoi Miek wat n avontuur geweldig wat n mooie ervaringen ontmoetingen en je zelf leren kennen en wat schrijf je t allemaal mooi op geweldig net wat je schreef met z'n allen naar de mis en eten ja denk ook n hele bijzondere avond geniet ervan. Zou best n stukkie met je mee willen lopen maar dat kan ik niet ik kan fietsen maar lopen homaar heb bewondering voor wat jij nu presteerd. Liefs jo xxx
  4. Jos:
    16 april 2015
    Wat ben je toch een mooi mens fijn je te kennen.geniet van je verhalen .liefs
  5. Peet:
    16 april 2015
    Heb respect voor je maar ben ook best jalours. Zou best een eindje mee willen wandelen. Prachtig om te lezen.
  6. Truus:
    Respect kanjer!!!
  7. Amber:
    17 april 2015
    Laat je maar lekker besmet raken met dat pelgrimsvirus ;)
    Ik zou je best een stukkie willen komen vergezellen op je pad Mieke, maar lichamelijk kan ik dat niet aan op dit moment. In gedachten loop ik met je mee x
  8. Beppy:
    17 april 2015
    Hallo Miekka, wat ben ik trots op je en wat zou ik graag een stuk met je meelopen maar deze mamma heft geen vrije uren genoeg, ik ga sparen voor volgend jaar en wie weet?
    Wat ben ik blij met deze verhalen zo geniet ik met je mee!!
    liefs mam xxx
  9. Ankie:
    17 april 2015
    Daar mag je zeker trots op zijn.....zo'n kanjer van een dochter. Ik ben stiekem een beetje jaloers op je. Veel liefs xxx
  10. Tamara:
    17 april 2015
    Topper topper topper ik kan niet anders zeggen! Wow zoveel respect voor je!
    Wat ontzettend goed van je dat ook al moet je alleen lopen je t gewoon ook doet!
    Heerlijk om je verhalen te lezen en ben zeer benieuwd naar je verhalen als je thuis bent!
    Geniet en succes heb vertrouwen in jezelf!
    Dikke kus van ons