Dag 5/6

13 april 2015 - Lourdes, Frankrijk

Dag 5;
Vanochtend om 07.00 allemaal wakker en het licht aan.
Koffie aangezet en met zijn 5 en wat gedronken en gegeten aan tafel.
De tassen weer ingepakt en vertrokken.
De pas zat er goed in, niet warm is het en niet koud . Het ziet er wel donker uit en is wat nattig. De omgeving is prachtig om te zien we zijn op aardige hoogte!
Om 11.45 gestopt voor een lunch ( stokbrood en omelet) een uurtje met de schoenen uit gezeten en lekker warm geworden. Het was na al het zweten, erg koud.
Rond 14.15 kwamen we St. Just ibarre binnen lopen, we zagen de kerk gelijk al staan. Bij aankomst waren de andere pelgrims al gearriveerd. De ramen gingen open en we werden warm ontvangen.
Een warme douche genomen en lekker bijgetrokken.
De dame die in het huis woonden , verkocht etenswaren omdat alles met de Pasen dicht was!
We hadden wat rijst en eieren genomen! Verder wat brood en hadden we nog wat fruit. Verder de dag niet veel ondernomen.
Morgen het vertrek naar Saint Jain pied de porte.
Dag 6;
De blaren zijn nog niet weg, koos heeft alles goed verbonden:)
goed begonnen wel pittig om 12.00 kwamen wij aan in bussunaritz. Matjes uitgelegd en languit in de zon een poosje liggen slapen en wat gegeten.
Hierna de toch verder opgepakt.
Onderweg blikje gehaald en gevraagd of zij de Refuge wilde bellen dat we eraan kwamen en of er plek was. Dit was het geval.
Rond 15.00 uur aangekomen in Saint Jain paid de porte. Ijsje gegeten en op t gemak naar de Refuge gelopen.
Warm ontvangst. 20 euro per persoon met avondeten en ontbijt. Allemaal vrijwilligers die dit doen in een oude kazerne.
Koos gaan douchen en ik even liggen luibakken. Even naar de bakker en supermarkt gelopen voor morgen en een bakkie gedaan.
onze tassen klaar gezet die laten we morgen naar de volgende plek brengen omdat we morgen de zwaarste dag gaan lopen naar roncevalles er staat ongeveer 8 uur voor.
Koos is nog eff gaan wandelen en ik ben in de algemene ruimte lekker aan t lezen.
Er komen 4 nieuwe pelgrims binnen, 3 uit Tokio en 1 uit Amerika. Leuk om hen even te spreken.
De Amerikaanse dame is alleen.
We eten later gezamenlijk met zijn allen, er word voor ons gekookt.
De man uit Japan was op huwelijksreis geweest in Nederland dus had hele verhalen!
Sprak enorm slecht Engels en was nauwelijks mee te praten dus werd handen en voeten werk, toch een grappig gesprek.
gezamenlijk gegeten:soep, broodjes met kaas en een toetje!
Een jongeman uit Frankrijk kwam binnen en had zijn laatste dag gelopen en gaat morgen met de trein naar huis!
Een hoop gekletst en je komt er achter dat iedereen echt zijn eigen camino loopt

1. Mirjm:
    Ha Mieke en Koos,

Leuk om te lezen, heerlijk tot jezelf komen.
    Ik tel de dagen met jullie mee, geniet ervan!

Mirjam
  2. Bart en jo:
    Hallo Miek en Koos

leuk om jullie verhaal te lezen .Nu wat uitgebreider dan de eerste keer.Begrijp wel dat jullie een hoop belevenissen op doen.
    Hoop dat jullie er ook echt van kunnen genieten ondanks alle pijntjes.Let op dat jullie je niet over de kop lopen neem ook je rust.
    hoop snel weer wat van jullie belevenissen te horen .
    Heel veel liefs en sterkte. Je kan het.
  3. Beppy:
    13 april 2015
    Hallo Mieke/Koos, fijn dat alles zo goed gaat. is erg leuk om op
    deze manier op de hoogte te blijven van jullie camino het klinkt ieder geval heel gezellig. En dat het weer mee zit is heel erg prettig. Hier is ook alles goed vanavond eten met elkaar
    en de nieuwtjes uitwisselen. ik denk veel aan jullie, liefs mam xx
  4. Ada:
    13 april 2015
    Ge-wel-dig, zo bijzonder, fijn dat ik mag lezen, xxx
  5. Tante Gerda:
    13 april 2015
    Geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken het is zwaar maar ook heel spannend en je vergeet het je hele leven niet.Dit ga je zeker volhouden en ik denk dat je er veel aan hebt voor de toekomst wens
  6. Tante Gerda:
    13 april 2015
    Jullie nog een goede reis xxx
  7. Caroline:
    13 april 2015
    Hey Kanjer, go for it!!!!!! Je kan het, want je bent een toppertje
  8. Ankie:
    Super Mieke !!!
    Geniet ervan om mee temogen leven met jullie verhalen. Wat een belevenis,ik heb bewondering voor je. Geniet ervan xx Ankie.
  9. William Koolschijn:
    13 april 2015
    Leuk om te lezen zeg en wat een leuke ervaring hen je zeg
  10. Renée:
    14 april 2015
    Heee Monkie!! Leuk die uitgebreide verhalen! Krijg ik er ook een idee bij!!
    Is wel ff wat anders dan elke dag douchen en een warm bedje! Trots op je hoor Mieke, ga ervoor. En het belangrijkste is dat je het idd voor jezelf doet! Doe voorzichtig xxxx
  11. Peet:
    14 april 2015
    Hoi Koos en Mieke.

Leuk om te lezen waar jullie allemaal lopen. Het zal inderdaad in het begin wel heel erg afzien zijn maar wordt gaandeweg beter. Nou geniet er van. Hier alles lekker zijn gangetje.

Groetjes Peet
  12. Tamara:
    17 april 2015
    Hoi Miek wat een kanjer ben je toch! Petje af!! Moest zo lachen om je toetje!!
    Veel succes nog!!